A képhez tartozó alt jellemző üres; banner_01_hatartalanul.jpg a fájlnév
A képhez tartozó alt jellemző üres; hatartalanul_logo.jpg a fájlnév

1. nap: 520 km
Nyírbátor – Nyíregyháza – Zsibó – Almásgalgó – Ivómezeje
Programelemek:
Zsibón a Wesselényi kastély botanikus kertjének a megtekintése.
A sárkányok kertjének meglátogatása Almásgalgón

Képek: Zsibó-botanikus kert; A Sárkányok kapujánál >>

2. nap: 250 km
Útvonal:
Ivómezeje – Csíkszereda – Csíksomlyó – Madéfalva – Gyilkos-tó – Békás-szoros – Ivómezeje
Programelemek:
A csíksomlyói Mária kegyhely meglátogatása.
Gyalogúra a Somlyói nyeregben lévő, hármas halom oltárhoz.
Főhajtás a Madéfalván a Siculicidium emlékművénél.
A Gyilkos-tó felkeresése, a tó keletkezésének természettudományos és népies magyarázatának megismerése.

Képek: Csíksomlyó- áldozócsütörtöki szentmise, Madéfalva, Békás-szoros, Gyilkos-tó, Libántető >>

3. nap: 10 km
Ivómezeje – Zeteváralja – Ivómezeje
Programelemek:
A „Babusgató” állatsimogató felkeresése Zeteváralján.
Gyalogtúra a székelyek kultikus hegyére, a Madarasi-Hargita 1801m magas csúcsára.

Képek: Állatbabusgató, Madarasi- Hargita >>

4. nap: 150 km
Ivómezeje – Parajd – Szováta – Székelyudvarhely – Ivómezeje
Programelemek:
Látogatás a Parajdi Sóbányában Európa legnagyobb só tartaléka. A parajdi só keletkezése, felhasználása a bányászat története.
A „só útján” tematikus séta a szovátai sós tavak körül.
Tamási Áron sírjának megkoszorúzása Farkaslakán.
Főhajtás Orbán Balázs sírjánál Szejkefürdőn, a „Legnagyobb székely” életútjának megismerése.
Történelmi séta Székelyudvarhelyen.

Képek: Szováta, Parajd,Farkaslaka, Szejkefürdő, Székelyudvarhely >>

5. nap: 550 km
Ivómezeje – Koltó – Nyíregyháza
Programelemek:
Petőfi emlékmúzeum meglátogatása Koltón.

Képek: Koltó- gróf Teleki Sándor kastélya; Petőfi Sándor és Szendrey Júlia nászúton >>

Aros Vivien beszámolója

Slava lui Isus Hristos! – Dicsőség Jézus Krisztusnak!

2022 májusában annó még hetedikesként volt szerencsém pár osztálytársammal és évfolyamtársammal elmenni egy ötnapos erdélyi tanulmányútra, ahol meglátogathattam a tipikus erdélyi nevezetességeket.

Az első nap szüleinkkel kora hajnalban gyülekeztünk az iskola előtt, majd egy Miatyánk imádság és egy ,,jó utat” jókívánság után indultunk is a magyar-román határhoz. Erdélyben az első megállónk Zsibón volt a Wesselényi kastély botanikus kertje, ahol tettünk egy kellemes sétát a napsütésben. Következő programhelyünk a Sárkányok kertje volt Almásgalgón. Egymásba kapaszkodva másztunk fel a meredek sziklákon. Mikor fáradtan felértünk a hegyre gyönyörű kilátás tárult a szemünk elé. Ezek után már csak egy ’’kellemes” négy órás buszút várt ránk a szállásunkig. Megérkeztünk Ivómezejére, ahol a szállásadónk Móni várt minket meleg vacsorával. Ezután mindenki elfoglalta a szobákat, amelyek négyszemélyesek voltak. Nekem az tetszett, hogy így nem voltunk zsúfoltan és a felső emelet szobáihoz még saját erkély is járt, ahova kijártunk beszélgetni, kártyázni, zenét hallgatni.

A második napon megreggeliztünk, elvettük az úticsomagjainkat és elmentünk a zeteváraljai ’’Babusgató” állatsimogatóba ahol etethettünk például struccot, őzet vagy alpakát is. A következő program a székelyek kultikus hegyének, a Madarasi-Hargita 1801m magas csúcsának a megmászása volt, aminek mindenki a végén jól elfáradt, de megérte nem csak a táj szépsége miatt, hanem azért is, mert láthattunk testközelből rókát és a távolban medvebocsokat is.

A harmadik napunkon volt a legtöbb helyszín amit meglátogattunk. Először is tettünk egy a ’’só útján” tematikus sétát a szovátai sós tavak körül. Utána buszok vittek be minket a Parajdi sóbányába. Az idegenvezetőnk elmondta, hogy Európában ennek a bányának van a legnagyobb só tartaléka, valamint megismerhettük a bányászat történetét is. A bányában lévő kápolnában imádkoztunk egy rövidet, majd leírtuk egy papírra a kívánságainkat, amiket bedobtuk a kívánságdobozba, hogy teljesüljenek. Miután kijöttünk a bányából meglátogattunk egy helyi sófeldolgozót, akitől megtudhattuk hogyan keletkezik a só és mik a jótékony hatásai. Tovább indultunk Korondra szuveníreket vásárolni. Itt még koránt sem ért véget a nap, ugyanis még megkoszorúztuk Tamási Áron farkaslaki és a „Legnagyobb magyar” Orbán Balázs szejkefürdői sírját. A napunk utolsó állomása Székelyudvarhely volt, ahol tettünk egy történelmi sétát.

A negyedik napon korán keltünk, mert elmentünk egy római katolikus misére a csíksomlyói Mária kegyhelyre. A következő programjaink gyalogtúra a Somlyói nyeregben lévő hármas halomoltárhoz és a madélfalvi Siculicidium emlékmű megkoszorúzása volt. A következő két helyszín volt számomra a legkedvesebb hely Erdélyben: a Békás-szoros, ahol libasorban baktattunk végig a hatalmas sziklák és a Békás patak mellékvizei mellett, valamint a Gyilkos-tó, melynek keletkezésének természettudományos és népies magyarázatát ismertette meg velünk az idegenvezetőnk. A tó körül bazározgattunk és megebédeltünk, majd indultunk haza.

Elérkezett az ötödik és egyben utolsó napunk. A reggeli után megköszöntük Móninak az egész hetes vendéglátást. Összepakoltunk, kitakarítottuk a szobáinkat majd búcsút vettünk a szállásunktól. Még ellátogattunk Koltóra a Petőfi emlékmúzeumba és indultunk is vissza Magyarországra.
Én nagyon örülök, hogy eljöhettem erre az útra, mert nemcsak új élményeket szereztem, de új barátokra is szert tettem a másik osztályból. Nagyon tetszettek, amikor a tanárok és diákok esténként együtt beszélgettek a nappaliban ezáltal velük is közelebb kerültünk egymáshoz Remélem, hogy a mostani hetedik osztályosoknak is lesz lehetőségük ellátogatni a régi Magyarország területére.