Lehetőségek
Óvodánk a Nevelési – Pedagógiai Programban megjelölt tevékenységek és a hitre nevelés mellett (mely fő profilunk) az érdeklődő, tehetséges gyermekek számára ovi-focit szervez, valamint lehetőséget biztosít a sakk játékos megszerettetésére, néptáncon való részvételre, klasszikus balettre heti két alkalommal, zeneovira, úszásra.
Külön hangsúlyt fektetünk a komplex iskolai előkészítésre. A gyermekek beszédfejlődését szükség esetén logopédus, és beszédfejlesztő pedagógus segíti. A szabadtéri tevékenységek az óvoda kertjében, vagy tanulmányi sétákon valósulnak meg.
Heti rend
A heti rend szervezése a tevékenységek változatos biztosításával, az óvodapedagógusok módszertani szabadságának lehetőségeivel valósul meg.
Tervezetten szervezett tevékenységek |
Hét eleji lelki útravaló Lelki percek Mindennapos mozgás Mozgás Mozgásos játék |
Párhuzamosan is végezhető, differenciált és csoportos tevékenységek |
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc, Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka Külső, teremtett világ tevékeny megismerése Verselés, mesélés Matematikai tartalmú tapasztalatok |
Napirend
A Szent Miklós Óvoda hagyományait, a helyi adottságokat és az itt dolgozó óvodapedagógusok attitűdjét is figyelembe véve rugalmasan valósítjuk meg a szervezeti és időkereteket.
Időtartam | Tevékenység |
---|---|
07:00-12:00-ig | Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés) Szabad játék, párhuzamosan is tervezett, differenciált tevékenység a csoportszobában vagy a szabadban Lelki percek-hitre nevelés, az elcsendesedés feltételeinek megteremtése Mindennapos, frissítő mozgás vagy tervszerűen szervezett mozgás (teremben, tornateremben vagy szabadban) Ismerkedés a teremtett világgal, megfigyelések végzése spontán és tervezetten szervezett formában Az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenység a szabad levegőn Részképességek fejlesztése egyéni szükségletek alapján Játékba és tevékenységbe ágyazott, a gyermekek egyéni képességeihez igazodó műveltségtartalmak közvetítése Étkezés előtti ima Tízórai (középső és nagycsoportban folyamatosság óvodapedagógusi igény szerint) Étkezés utáni ima Játékba és tevékenységbe ágyazott, a gyermekek egyéni képességeihez igazodó műveltségtartalmak közvetítése Tevékenységekben megvalósuló tanulás:
|
12:00-15:00-ig | Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés) Pihenés |
15:00-17:30-ig | Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés) Szabad játék, párhuzamosan is végezhető tevékenység a szülők érkezéséig |