BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Home / Az óvoda mindennapjai

Az óvoda mindennapjai

Lehetőségek
Óvodánk a Nevelési – Pedagógiai Programban megjelölt tevékenységek és a hitre nevelés mellett (mely fő profilunk) az érdeklődő, tehetséges gyermekek számára ovi-focit szervez, valamint lehetőséget biztosít a sakk játékos megszerettetésére, néptáncon való részvételre, klasszikus balettre heti két alkalommal, zeneovira, úszásra.
Külön hangsúlyt fektetünk a komplex iskolai előkészítésre. A gyermekek beszédfejlődését szükség esetén logopédus, és beszédfejlesztő pedagógus segíti. A szabadtéri tevékenységek az óvoda kertjében, vagy tanulmányi sétákon valósulnak meg.

Heti rend
A heti rend szervezése a tevékenységek változatos biztosításával, az óvodapedagógusok módszertani szabadságának lehetőségeivel valósul meg.

Tervezetten
szervezett
tevékenységek
Hét eleji lelki útravaló
Lelki percek
Mindennapos mozgás
Mozgás
Mozgásos játék
Párhuzamosan is
végezhető,
differenciált
és csoportos tevékenységek
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc,
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Külső, teremtett világ tevékeny megismerése
Verselés, mesélés
Matematikai tartalmú tapasztalatok

Napirend
A Szent Miklós Óvoda hagyományait, a helyi adottságokat és az itt dolgozó óvodapedagógusok attitűdjét is figyelembe véve rugalmasan valósítjuk meg a szervezeti és időkereteket.

Időtartam Tevékenység
07:00-12:00-ig Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés)
Szabad játék, párhuzamosan is tervezett, differenciált tevékenység a csoportszobában vagy a szabadban
Lelki percek-hitre nevelés, az elcsendesedés feltételeinek megteremtése
Mindennapos, frissítő mozgás vagy tervszerűen szervezett mozgás (teremben, tornateremben vagy szabadban)
Ismerkedés a teremtett világgal, megfigyelések végzése spontán és tervezetten szervezett formában
Az egészséges életmódot erősítő egyéb tevékenység a szabad levegőn
Részképességek fejlesztése egyéni szükségletek alapján
Játékba és tevékenységbe ágyazott, a gyermekek egyéni képességeihez igazodó műveltségtartalmak közvetítése
Étkezés előtti ima
Tízórai (középső és nagycsoportban folyamatosság óvodapedagógusi igény szerint)
Étkezés utáni ima
Játékba és tevékenységbe ágyazott, a gyermekek egyéni képességeihez igazodó műveltségtartalmak közvetítése

Tevékenységekben megvalósuló tanulás:

  • Verselés, mesélés
  • Ének, zene, énekes játék gyermektánc
  • Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka
  • Mozgás
  • A teremtett világ tevékeny megismerése
  • Matematikai tartalmú tapasztalatok szerzése
12:00-15:00-ig Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés)
Pihenés
15:00-17:30-ig Gondozási feladatok (tisztálkodás, étkezés, öltözködés)
Szabad játék, párhuzamosan is végezhető tevékenység a szülők érkezéséig